BARCELONA’DA BİR TÜRK

Övgü Doğan; futbola abileriyle evde yaptığı maçlarla başladı, Fenerbahçe’deki beş yıllık deneyiminin ardından Avrupa’ya transfer oldu. Artık Barcelona’da bir lejyonerimiz var!

Övgü, Süper Lig ekibi Mersin İdmanyurdu’nun eski başkanlarından Hadi Doğan’ın kızı. Babasının, takımı 1. Lig’de şampiyon yaptığı yıllara yetişemese de babasıyla antrenmanları ve maçları izleyerek büyümüş ve iki abiye sahip olmasından sebep, çocukluğu kalede geçmiş.

Futbol, hayatının içinde her zaman olmasına rağmen biraz da kadın olmanın hissettirdiği eksiklikle hakemlik kursuna yazılmış. O kararını “Aslında amacım hakem olmak değil, futbolun dilini öğrenmekti” diye anlatıyor. Ancak işler planladığı gibi gitmemiş. “Sertifikamı aldım, yanında hakemlik için gerekli malzemeleri verdiler. O zaman cesaretimi toplayıp, sahaya çıkmak istediğimi söyledim.”

Hakemliğe başlaması ile Fenerbahçe’ye yaptığı iş başvurusunun kabul edilmesi arasında kısa bir süre var. Öncesinde Ankara Üniversitesi’nde Basın&Yayın okumuş, birçok medya kuruluşunda staj yapmış ve Madrid’de spor gazeteciliği üzerine yüksek lisansını bitirmiş. 2009 yılında Fenerbahçe’de çalışmaya başlar başlamaz da etik kaygılarla düdüğü asmış. Kulüpteki görevini “3 Temmuz sonrasında kulübün sosyal medyayla tanışması, deplasmanlar, maç sonu açıklamaları, imza törenlerinin organize edilmesi” olarak özetliyor. Bahsettiği, şike iddialarının ayyuka çıktığı dönem ve aslında birlikte çalıştığı ekibin işi, kurumsal kimliğin zarar görmemesini sağlamak.

UEFA AVRUPA LÝGÝ FENERBAHÇE: 0 - BENFÝCA: 0 (ÝLK YARI)

Aykut Kocaman, Fenerbahçe teknik direktörüyken Barcelona ile sürekli görüş alışverişi yapıldı 

Aykut Kocaman döneminde çeşitli yazışmalar sonrasında hem iletişim, hem de antrenman bilimleri konusunda Barcelona ile sürekli görüştüklerini söylüyor. O hengamenin içinde farkına varamasa da bu iletişim onun geleceğini hazırlıyor. Tabii kendisine Fenerbahçe’de çalışması konusunda da yardımcı olan Ali Koç’un, şu an Barcelona gibi bir kulüpte olmasının payı büyük. Koç’un sahibi olduğu BEKO, Barcelona’nın ana sponsorlarından. Futbolcular markayı reklam duvarlarından çok, kulüp ve tesislerde kullandıkları ürünlerinden tanıyor.

Anlattıklarına bakılırsa Türkler ve İspanyollar birbirlerine çok benzediklerinden kulüpte pek uyum sorunu yaşamamış. “Tabii organizasyon ve yapılanma bambaşka. Bu noktaya erişebilmek için önümüzde uzun bir yol var. Burada ortak payda ‘FC Barcelona’ markasına katkı sağlamak; oyuncu da açıklama yaparken buna önem veriyor, yöneticiler ve paydaşlar da… Marka iletişimi ve pozisyonlama üzerine yoğun çalışmalar yapılıyor.”

nike

Barcelona marka değerini geliştirmek için dünyanın her yerinde araştırmalar yapıyor 

Övgü bir yılı aşkın süredir kulübün iletişim departmanında görev yapıyor. Barcelona’nın marka değerini artırmak için Panama’dan Tayvan’a kadar dünyanın her yerine uzanan bir ağı kullanıyor. Zira kulübün amacı sadece Real Madrid’in önüne geçmek değil, “Dünya Markası” sloganını tutundurmak. Bu yüzden Katalonya bölgesinin en fazla ziyaret edilen müzesi Camp Nou! Yaşayan bir yer. Yıllık altı milyon ziyaretin gerçekleştiği bir mabet… 2021’de tamamlanması beklenen bu büyük projenin ardından ziyaretçi sayısının kaç milyona ulaşacağını tahmin etmek bile güç.
Kariyerinin zirvesindeki temsilcimizin geleceğe dair hayallerinin içinde Türk kulüplerinin de böyle çalışmalara girişmeleri var. Her ne kadar ütopik olsa da…

Ad

Yorum Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir