Cristiano Ronaldo gibi bir vücudunuz olsun ister misiniz?

33 yaşında olmasına rağmen disiplinli çalışmayı elden bırakmayan Cristiano Ronaldo’dan 15 vücut geliştirme sırrı…

Şampiyonlar Ligi H Grubu 4’üncü maçında evinde Manchester United’ı ağırlayan Juventus’un dünya yıldızı Cristiano Ronaldo, 65’inci dakikada attığı golle enteresan bir sevinç gösterisinde bulunmuş ve karın kaslarını göstermişti. Uzun süre konuşulan bu sevinç, böylesine kaslı bir vücudun nasıl yapılabileceği sorularını akıllara getirdi. İşin sırrını bizzat Cristiano Ronaldo’dan öğrenebilirsiniz. İşte bu mükemmel kaslı vücuda sahip olabilmenin 15 püf noktası…

1. Vücudunuzu çalıştırdığınız kadar aklınızı da çalıştırın. Mental güç de en az fiziksel güç kadar önemlidir ve hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olur.
2. Disiplinli olun. Motivasyonunuzu yüksek tutmak ve bir plana uymak en kilit noktadır. Benim için gevşemek diye bir şey yok, planıma katı bir şekilde uyarım.
3. Hedeflerinizi belirleyin. Bu hedefler bir noktaya odaklanmanızı ve buna uygun olarak çalışmanızı sağlar.
4. Bir antrenman eğitmeniyle çalışmak, rekabet gücünüzü arttırmanıza ve sınırları zorlamanıza yardımcı olur. Sizinle aynı seviyede olan biriyle antrenman yaparsanız birbirinize destek olabilirsiniz.
5. Güzel bir uyku, antrenmanı en iyi şekilde yapmanız açısından oldukça önemlidir. Ben her zaman erken yatıp erken kalkarım, özellikle maç günleri. Uyku, kaslarınızı dinlendirir.
6. Antrenman öncesi düzgün bir şekilde ısınmak, sakatlıklardan korunmanızı sağlar. Antrenmanda, birkaç adım atlama, açma-germe ve kardiyo egzersizleri yapıyoruz. Aynı şekilde antrenmanınızda da benzer egzersizleri yapmaya özen gösterin.
7. Egzersizlerin vücudunuzun tüm bölgelerini hedef alması, hem dayanıklılığınızı hem de gücünüzü arttırmasını sağlaması için, kardiyo (koşu ve kürek çekme) ve ağırlık antrenmanlarından oluşan bir kombinasyon yapmanızı öneririm.


8. Yoğun bir şekilde çalışmak, kan basıncınızı ve dayanıklılığınızı arttırması açısından önemlidir. Çok sayıda sürat koşusu çalışması yapıyorum. Yaptığınız her antrenmana eklemeye çalışın.
9. Kardiyo çalışmaları ayrıca güç ve dayanıklılık oluşturmak ve düzeltmek için de önemlidir. Gittikçe seans sayısını arttırmak için yaklaşık 30 dakikalık periyotlar yapmayı deneyin.
10. Yapabildiğiniz her yerde egzersiz yapın. Sabah uyandığınızda ya da yatmadan önce yatak odanızda karın egzersizi yapabilirsiniz. Eğer bir rutine girerseniz, alışkanlık haline gelmesi kolaylaşır.
11. İyi bir egzersiz, iyi bir diyetle birleştirilmelidir. Çok miktarda kepekli karbonhidrat, meyve ve sebze içeren yüksek proteinli bir diyet yaparım ve şekerli yiyeceklerden uzak dururum. Balığı, özellikle Portekiz bacalhau à braz adlı balığı çok severim ve genelde dışarda yemek yediğimde biftek ve salata söylerim.
12. Bolca su içerim. Alkolden de uzak duruyorum.
13. Düzenli bir beslenme alışkanlığınız olsun. Düzenli olarak antrenman yaparsanız, daha yüksek performans için vücudunuza gereken enerjiyi de düzenli olarak vermeniz gerekir. Her antrenmanı en üst seviyede gerçekleştirmek ve yeterli enerjiye sahip olduğumdan emin olmak için bazen günde altı öğüne kadar yemek yiyorum ancak küçük porsiyonlar halinde.
14. Her zaman iyi bir müzik listesiyle çalışırım. Stresten uzaklaşmanıza, motive olmanıza ve elinizden gelenin en iyisini yapmanıza yardımcı olur. Benim tercihim hip hop ve reggaeton.
15. Rahatlayın. Antrenmanlar ve fiziksel çalışmalar çok önemli, ancak rahat ve keyifli bir yaşam, fiziksel ve zihinsel olarak olabileceğinizin en iyisi olmanıza yardımcı olur. Boş zamanımı ailem ve arkadaşlarla geçiriyorum, bu da beni rahatlatıyor ve pozitif bir zihne sahip olmamı sağlıyor.

Yorumlar

yorumlar

Yorum yapmak için giriş yapın Giriş