Kondisyon | Ayaklarınızı çabuklaştırın

Kondisyoner Duncan French, ayaklarınızı çabuklaştırarak rakibinizi zor duruma düşürmeniz için üç kolay egzersiz tavsiye ediyor

1- İleri geri çalışması

Bilindiği gibi bu tür çalışmalar çok hızlı ve çabuk yapılmalı. Yavaş yapmak size bir fayda sağlamaz. Egzersize kale çizgisi (ya da herhangi bir çizgi) üzerinde başlayabilirsiniz. Önce sol, ardından da sağ ayağınızla çizginin öteki tarafına geçin. Sonra aynı hareketleri tekrarlayıp başladığınız yere dönün. Ardından aynı egzersizi sağ ayağınızla başlayarak yapın. Unutmayın; bu hareketleri ne kadar hızlı yaparsanız sizin için o kadar iyi olur.

2- Çıkıp inme çalışması

Bu egzersiz için şekildeki gibi bir ekipmana ihtiyacınız var. Yerden yüksekliği yaklaşık 30 santimetre olan her türlü dayanıklı ve sizi taşıyabilecek şeyleri kullanabilirsiniz. Yapmanız gereken çok basit; bir ayağınızı kullanarak önünüzdeki ekipmanın üzerine çıkın. Ardından diğer ayağınızla da aynı şeyi yapın. Yalnız iki ayağınızın da aynı anda yan yana gelmemesine dikkat edin. Sol ayağınız ekipmanın üstündeyken sağ ayağınızla onun üzerine çıktığınızda sol ayağınızı yere indirin. 15-20 saniyelik sekanslarla bu çalışmayı yapın.

3- Dans çalışması

Kale çizgisiyle ceza sahası çizgisi arasında şekildeki hareketi yaparak gidip gelin. Burada dikkat etmeniz gereken nokta; sol elinizle sağ ayağınıza, sağ elinizle de sol ayağınıza dokunmaktır. Her defasında hızlanın ve olabildiğince kısa sürede tamamlamaya çalışın. Bu hareket özellikle karizmasına özen gösteren oyunculara biraz komik gelebilir ancak size şu kadarını söyleyebiliriz: Bu çalışma sonucunda maçlarda atacağınız gollerle dünyanın en karizmatik futbolcusu siz olabilirsiniz!

FFT Arşiv

Yorumlar

yorumlar

Yorum yapmak için giriş yapın Giriş