Kondisyon | Yaşlanana kadar oyna

Futbolu erken bırakma fikri sizi korkutuyorsa bu basit tavsiyelerle geç yaşa kadar yeşil sahada kalabileceksiniz

1- Zihin antrenmanı

Her maçtan sonra kendinizi nasıl geliştirebileceğiniz konusunda performansınızı analiz edin. Groningen Üniversitesi’nin Hollandalı oyuncular üzerinde yaptığı çalışmada futbolcuların kendi performanslarına eleştirel yaklaşımlarda bulunması, futbol hayatlarını uzatıyormuş. Kendini sorgulayan oyuncular zayıf yönlerini daha iyi analiz ederek bunları kapatmaya yönelik çalışmalar yapmayı tercih ediyormuş.

2- Dizlere Dikkat

Güçlü dizlere sahip olmak daha çok depar atmaya ve daha dayanıklı olmaya yardım ediyormuş. Ayrıca sakatlık riski de büyük oranda azalıyormuş. Güçsüz ve zayıf dizlerin ise özel bir bakıma ihtiyacı var. Kondisyoneri Nick Grantham, “Dayanıklılık ve denge antrenmanı yapmak diz bölgesindeki kasların güçlenmesi açısından çok önemlidir” diyor. “Yüzme havuzunda kürek çekme aletiyle ufak egzersizler yaparak daha güçlü dizlere sahip olabilirsiniz.”

3- Reflekslerinizi geliştirin

Günlük hayatta reflekslerinizi geliştirmek için yapacağınız fazla bir şey yok. Dikkat gerektiren toplu oyunlar oynamak belki size yardımcı olabilir; örneğin masa tenisi. “Bu tür oyunlar göz-el koordinasyonunun gelişmesine yardım eder” diyor Grantham. Bilgisayar oyunları da işinize yarayabilir. Hollandalı bilim adamlarının yaptığı araştırmalar video oyunlarının reflekslerin gelişimine büyük katkısı olduğunu gösterdi. Bu sayede oyuncular anlık pozisyon değişimlerine daha hazırlıklı hale geliyor.

4- Yetenek okulu

Antrenman yaptığınız sahanın boyutlarını ikiye bölerek küçültmek, yeteneklerinizi geliştirmenizi sağlayabilir. İspanya’dayapılan araştırmalar, yarı sahada 11’e 11, 5’e 5, hatta 2’ye 1 oynamanın bile top çalma, pas verme ya da karar verme gibi özellikleri geliştirdiğini gösteriyor. Bazı hareketleri sürekli tekrarlamak oyununuzun o yönünün daha güçlü hale gelmesine yardımcı olur.

5- Nefes alıp verme

Açma germe ve üst vücut egzersizi sadece kasları geliştirmekle kalmaz aynı zamanda duruşunuzu da düzeltir. Bu da hem kan dolaşımını düzenler hem de dayanıklılığı artırır. Ciğerlerinizi daha uzun süre kullanabilmek için haftada en az iki elma yiyin. Southampton Üniversitesi’nin yaptığı araştırmalara göre elmada bulunan histamin önleyici bileşikler, nefes almanızı kolaylaştırır.

FourFourTwo

Yorumlar

yorumlar

Yorum yapmak için giriş yapın Giriş