top of page

Avrupa Devlerinin Sponsorları



Son yıllarda futbol kulüpleri, artan maliyetleri karşısında gelirlerini de yükseltmek için çok çeşitli anlaşmalar yapıyorlar.

Geçmişte en büyük gelir kalemleri futbolcu ve maç günü bilet satışı olan kulüpler, günümüzde yüksek bedelli sponsorluk anlaşmalarıyla dikkat çekiyor.

Birçok farklı sektörden birçok büyük firma, futbol kulüplerine sponsorluk yoluyla kendi ismini duyuruyor.


5 Büyük Ligde Sponsorların Sektörleri


Sporting Pedia’dan Paul Kemp, geçtiğimiz aylarda yaptığı bir araştırmayla Avrupa’nın 5 büyük ligindeki futbol takımlarına sponsor olan firmaların, faaliyet gösterdikleri sektörleri sıraladı.

Paul Kemp’in bu çalışmasına göre söz konusu liglerdeki futbol kulüplerine sponsor olan şirketler, 14 farklı faaliyet alanında yoğunlaştı.

Araştırmaya göre futbol kulüplerine en çok sponsor olan şirketler, bahis alanında faaliyet gösterenler olarak öne çıktı. Buna göre 5 büyük ligdeki sponsorların %11,2’sinin bahis şirketleri olduğu belirtildi.

Bahis şirketlerini, %10,2 ile sanal ticaret, %10,2 ile araç kiralama, %9,2 ile gıda, %8,2 ile seyahat takip etti.

14 farklı sektörde faaliyet gösteren şirketler arasında finans, emlak, teknoloji şirketleri %7,1’lik bir alanı kaplarken, telekomünikasyon şirketleri %6,1’lik bir yüzdeyle kulüplere sponsor oldu.

Enerji, ev dekorasyonu, sigorta, otomotiv gibi sektörlerde faaliyet göstere şirketler ise 5 büyük ligde sponsorluk yüzdesi olarak %5’lik dilimin altında kaldılar.

Bu istatistiklere bakıldığında 5 büyük ligde yer alan takımların %31’inden fazlasının bahis, sanal ticaret ve araç kiralama şirketlerinden en az biriyle sponsorluk anlaşması olduğu görülüyor.

Buna paralel olarak Paul Kemp’in yaptığı araştırmada en çok sponsorluğu bulanan şirketler ise Cazoo (7), Fly Emirates (4), Estrella Galicia (2), Defabet (2) ve Digital Bits (2) olarak sıralanıyor.


Hangi Ligde Hangi Sektör Baskın


5 büyük ligdeki takımların %11,2’sinin ana sponsoru konumunda bulunan bahis şirketlerinin, özellikle İngiltere Premier Lig’deki faaliyetleri ise dikkat çekici. Öyle ki dünyanın en çok takip edilen ligindeki kulüplerin %40’ı, formalarında bahis şirketlerinin reklamını taşıyor.

İspanya La Liga’da ise ağırlıklı olarak gıda sektörünün etkisi görülüyor. La Liga kulüplerinin %20’lik kısmı formalarında gıda sektöründe faaliyet gösteren şirketlerin logolarını taşıyorlar.


İtalya Serie A’da sanal ticaret, Bundesliga’da araç kiralama ve sigorta ve Fransa Ligue 1’de ise emlak sektöründeki firmalar kulüplerin finansmanında ağırlıklı olarak yer kaplıyorlar.


Avrupa Devlerinin Ana Sponsorları


Avrupa’nın 5 büyük liginde şampiyonluk mücadelesi veren takımlar, doğal olarak liglerindeki diğer kulüplere göre daha büyük sponsorluk anlaşmalarına imza atıyorlar. Bu da bu kulüplerin, liglerdeki diğer kulüplere göre daha farklı sektörlerle iş birliğine gitmelerine yol açabiliyor.

Örneğin bahis şirketlerinin en çok faaliyet gösterdiği İngiltere Premier Lig’de, TOP 6 takımlarından hiçbirinin bahis şirketleriyle sponsorluk anlaşması bulunmuyor.

Bu kulüplerden Arsenal ve Manchester City’e seyahat şirketleri (Fly Emirates – Etihad Airways), Chelsea’ye telekomünikasyon şirketi (Three), Liverpool’a finans sektöründen bir şirket (Standart Chartered), Manchester United’a teknoloji firması (Team Viewer) ve Tottenham’a ise bir sigorta şirketi (AIA) sponsor oldu.

La Liga’da en çok şampiyonluk yaşayan iki kulüpten Real Madrid’in sponsorluğunda yine bir seyahat şirketi (Fly Emirates) bulunurken Barcelona ise teknoloji sektöründe faaliyet gösteren Spotify ile yeni bir anlaşma imzaladı.

Bu firmalardan Fly Emirates, AC Milan’ın da ana sponsoru konumundayken İtalya Serie A’nın diğer ekiplerinden Juventus’un otomotiv, Roma ve Inter’in ise sanal ticaret firmalarıyla anlaşmaları bulunuyor.

Bundesliga’nın iki dev kulübü Bayern Münih ve Borussia Dortmund ise telekomünikasyon firmalarıyla sponsorluk anlaşmaları imzalamayı tercih eden kulüpler olarak dikkat çekiyor.

Fransa Ligue 1’de son 10 sezonun 8’ini şampiyon tamamlayan Paris Saint Germain, seyahat firması Qatar Airways ile iş birliğini sürdürürken bu süreçte şampiyon olan diğer takımlardan Lille, araç kiralama firması Cazoo, Monaco ise sanal ticaret şirketi Etoro ile çalışıyor.

0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Comentarios


bottom of page