Ustalık: Ivan Rakitic | Soğukkanlı ve kontrollü oynamak

Barcelona’nın Hırvat oyuncusu Ivan Rakitic, orta sahadaki amansız savaşa nasıl hazırlanacağınızı anlatıyor

1- Hazırlan ve iyimser ol
Konsantre olmak için hazırlık yap

“Gece maçına çıkıyorsak, gün boyunca yediklerime dikkat ederim ve kesinlikle kısa bir ‘siesta’ yaparım. Ardından otelde ya da evde fark etmez, sıcak bir duş alırım. Takımla bir araya geldiğimizde müzik dinleriz ama hiç kimse kulaklık takıp bireysel takılmaz. Maçın başlamasına kısa süre kala konsantre olmak için kendime biraz vakit ayırırım ve sürekli olumlu düşüncelerle enerji seviyemi yükseltirim.”

2- Pas atarken rahat ol
Antrenmanlarda buna özel çalışma yap

“En doğru pası atmak için kendine güvenmelisin. 3 metre yanındaki arkadaşına pas atarken buna ihtiyacın olmayabilir ama rakip savunmanın kilidini açacak şeyler deniyorsan özgüvenin yüksek olmalı. Antrenmanlarda ortada sıçan oynamak ve tek top çalışması yapmak, bu becerini geliştirebilir.”

3- Zekanla oyna
Oyunun gerektirdiğini uygula

“Orta sahada oynamanın birçok kritik noktası var. Örneğin; sağ bekiniz hücuma çıktığında kademesine girmen gerekir. Top rakibe geçtiğinde geri kazanmak için takım halinde pres yapmalısınız. Hücumdayken de tempoyu ayarlamalı, rakip ceza sahasına koşu yapacağın zamanı iyi belirlemeli ama aynı zamanda bunları yaparken de sabırlı olmalısın.”

4- Zorluklara meydan oku
Futboldan keyif almaya bak

“Sahada yapmaktan keyif aldığın şeylere odaklan. Futbol oynamak benim işim ve bunun getirdiği ciddi bir baskı var ama bu oyunu seviyorum. Sahaya adım attığımda ‘Buradayım ve burada olmaktan hoşlanıyorum’ diyorum. Tabii futbolun keyifli bir oyun olması, onu hafife alacağınız anlamına gelmiyor. Yani 2-0 öndeyken ‘Hadi gidip kahve içelim!’ demiyoruz. Maçın her dakikasını aynı ciddiyetle oynamak zorundayız.”

5- Paniğe gerek yok
Topu kaptırırsan sakin ol

“Saha içinde elbette hata yapacaksın çünkü futbolun doğasında bu var. Buna takılıp kalmak büyük hata olur. Mesela hatalı bir pas attın. Sakın bunu kafaya takma ve hemen topu takip et. Bir sonraki hamlenle bunu telafi edebilirsin. Top kayıplarını azaltmak için, ne yapacağına topla buluşmadan önce karar ver. Top sana geldikten sonra bunu yapmaya kalkarsan iş işten geçmiş olur.”

6- Zihninle ayakta kal
Yorgunluğa meydan oku

“Rakibin yorulması, size her zaman güven veren bir durumdur. İşte bunu fark ettiğinde vites artırıp kendini zorlamalısın. Tabii bunu yapmak için de enerjin olmalı. Oyunun temposu yüksek olunca sahada düşünmeye vakit bile bulamayabilirsin. Bu gibi durumlarda kendi kendine ‘Daha 10 dakika var, biraz daha dayanabilirim’ diye tekrarla. Son bölümde atılan gollerle birçok maçın kaderi değişebilir.”

FFT

Yorumlar

yorumlar

Yorum yapmak için giriş yapın Giriş